DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Něco o mě
 

 jméno je Radek Mikšík ( Mykeš ). Je mi 26. let a pocházím z Javorníku. Létání se věnuji teprve půl roku, spolu s kamarádem Jardou. Můj kanál je CH 71 35 MHz. Vysílačka Hitec Optic 6 Sport                                                    

           


      Nejdříve jsem začal lítat s Mustangem od ŠAD modelu a nebyla to vůbec šťastná volba. Ani rady mého kamaráda Jardy neobstály, který mi trvrdil, a´t si na začátek koupím jednoduší letadlo.

     Moje přesvětčení, že chci stíhačku bylo větší. Tak jsem hrdě sednul k pc a objednal si Mustanga. S elektronikou jsem se chvíli trápil, ale po mnoha přečtených diskuzích jsem se nakonec rozhodnul. Vydal jsem se tedy na nákup do modelářství v Ostravě. Těšil jsem se jak malý kluk. Můj sen se stal skutečností 3.5.2008 jsem stál v Ostravě v modelářství. Nevěřil jsem svým očím, paráda, tolik modelů jsem nikdy neviděl. Po půl hodině kochání jsem se odhodlal k pokladně a z předem připravené objednávky jsem to ze sebe vysypal. Naštěstí měli všechno a já hrdě vykračoval z obchodu.

      Po návratu jsem se dal do práce. Nebylo to jednoduché, ale nakonec jsem to zvládnul. Tak a letadlo je nachystané k letu (teda myslel jsem si to), než jsem se dozvěděl, že letadlo má těžiště. To byl ale oříšek. Od výrobce jsem to nevyčetl a tak hurá na net. Ten nezklamal.

      Moje první zalétnutí bylo hrozný. Zjistil jsem, že vůbec nevím jak lítat. Pletla se mi pravá s levou, no prostě hrůza. Naštěstí byl poblíž kamarád Honza a ten mi letadlo zaletěl. To je hodný letadlo řekl. Tak jsem chytnul vysílačku a ................. A to se opakovalo týden, dva, ...................................

      A já jen lepil, nabíjel, spravoval ale ne a ne letět. Po pár měsících jsem se teda proletěl, byla to fuška. Nakonec jsem zjistil, že tohle letadlo na mě není. Chci něco hodnějšího. Tak jsem si pořídil Easy Star od Multiplexu.

 

 

        Letadlo je to hodné a poslušné. Ale i tak se mi podařilo pár krát špatně přistát. Už ty havárky nebyly takové, jak s prvním modelem. A tak jsem konečně lítal. Domu jsem chodil s celým letadlem, to je pocit k nezaplacení. Pořídil jsem si časem i silnější baterky Li-pol 3S. Zdálo se mi, že letadlo se moc trápí než vyletí do vzduchu. Nebyla to špatná volba, ale chování letadla to změnila. To bylo polítáničko.

      Až jednou na večer jsem si šel zalétat. Bylo nádherně, bez větří. vyhodil jsem letadlo a vystoupal. Nádherá, neslo to úžasně. Plachtil jsem si a ,,chrochtal ''. Najednou se začalo stmívat a já vletěl do mraku. Koukám po obloze a hledám letadlo. Co teď, první moje myšlenky. Asi je v Polsku. Do pr.... Ještě chvíli jsem koukal po obloze, jestli ho neuvidím. Už jsem se s ním loučil. Bylo mi do breku. V tom kamarád Jarda zavolal ,,támhle je ''. Ale nemohl jsem ho ovládat. Zálétnul za okály. Rychle jsem nasedl do auta a jel jsem ho hledat. Ani nevěříte, jak rychle se rozkřikne to, že vám uletělo letadlo. V tu chvíli přijeli další kamarádi a pomohli mi letadlo hledat. Když jsme hledali asi hodinu, nevěřil jsem, že ho najdu. Navíc byla už tma jak v pytli. nakonec jsem to vzdal a řekl si, že se ráno půjdu po něm podívat. Vracím se k autu a Jarda stojí s letadlem přede mnou. Takovou radost mi udělalo, že ho našel. Přistálo na asfaltovou cestu. Prohlížím letadlo a na něm žádné šrámy. Nic se mu nestalo. Tak to mi spadnul kámen ze srdce.

        Jednu dobu jsem na lítání čas neměl. Ale jak byla chvilička, hned jsem pospíchal na letiště. Letadlo je to teda úžasné a můžu jen doporučit začátečníkům. Když jsem se naučil lítat s Easy Starem já, musí se naučit každý.

        Moje letdlo číslo 3 je Focke Wolf 190 FM, ale ještě jsem s ním nelétal. Chyběly mi nějaké komponenty. Ale po havárce Mustanga jsem ho doplnil a čekám na krásné počasí. Je to letadlo na jednu ránu, tak nechci ryskovat. Jak říká kamarád Jarda, ať ještě udělá chvilku parády na skříni.

          Na vánoce 2008 jsem si pořídil letadlo číslo 4 Mentora od Multiplexu. Dlouho jsem se rozhodoval, jakou si udělám radost na vánoce. Po dlouhých večerech brouzdání po netu jsem měl jasno. Bude to Mentor. Multiplex má perfekně řešené modely a díly pasnou přesně do sebe. Proto jsem neváhal ani chvíli a pořídil si toho to miláčka. Stavba šla jako po másle. 

 
 
 
Technické údaje

- Rozpětí: 1630 mm
- Délka: 1170 mm
- Plocha křídla: 45 dm2
- Hmotnost: cca 2000 g
- Funkce: S, V, K(2), M, (vlečný háček)

          Výborný cvičný hornoplošník,  pohon jsem zvolil elektromotorem třídy AXI 2826/12. Použitý materiá lELAPOR přináší velkou pevnost při příznivé hmotnosti a snadnou opravitelnost, což spolu s velkou nosnou plochou a robustním duralovým podvozkem zaručuje vysokou pravděpodobnost přežití v náročném provozu v rukou začátečníka. Mentor od počátku konstruován pro elektrický pohon, čemuž odpovídá promyšlená vnitřní konstrukce zaručující dokonalé chlazení pohonného systému včetně akumulátorů, motorové lože s nastavitelným vyosením i možnost montáže klasických střídavých motorů.

        Trup je nyní již klasické komorové konstrukce s podélnými výztuhami v přední části, robustně řeseným uložením hlavního podvozku na dvojité opěrné desce a odnímatelným krytem kabiny pro snadný přístup k RC vybavení. Křídlo je dvoudílné s kompozitovou trubkovou spojkou; k trupu se upevňuje dvojicí polyamidových šroubů s plastovými sponami.

        Hlavní podvozek je duralový s lehkými pěnovými koly o průměru 73 mm zaručujícími bezproblémový provoz i na travnatém letišti, ostruha je řiditelná s pěnovým kolem.

        Konstrukce trupu počítá s umístěním vypínatelného vlečného háčku (je součástí stavebnice) a mikroserva pro jeho ovládání, které dovolují Mentor použít jako vlečnou pro aerovlek lehkých termických větroňů do rozpětí 2800 mm, jako jsou Easy Glider PRO nebo Cularis. Háček jsem instaloval ihned při stavbě modelu.

        Stavebnice obsahuje: ELAPORové výlisky trupu, krytu kabiny, polovin křídla, ocasních ploch a vrtulového kuželu, plastové stavitelné motorové lože, duralový hlavní podvozek, drátovou ostruhu, pěnová kola, sadu drobného příslušenství včetně vlečného háčku, rozměrný arch samolepek, podrobný návod ke stavbě.

        Tak a letadlo je hotové, vyvážené a vytrimované. Jakmile sleze sníh, hurá do vzduchu. I když mám respekt s tohoto letadla, je to opravdu obr. Uvidíme jak to dopadne.

 

   

     

       

    2.1.2008 jsem si šel s kamarádama po dlouhé době zalítat. Vzal jsem Easy Stara a hurá na letiště. Po dlouhé době jsem zase na letišti. Den před tím jsem si vše nachystal a nabyl baterky a vysílačku. Nic jsem nechtěl nechat náhodě. Tak jsem hodil letadlo, zakroužil jsem a letadlo se mi sklouzlo po křídle a na plný plyn se řítil dolů. Bum a je dole. A je po něm. Tak to jsem si dlouho nezalítal. Posbíral jsem kousky letadla a elektroniku, které se naštěstí nic nestalo a šel domů. Asi se na mě Easy Star naštval, že jsem si koupil jeho většího bráchu. Z letadla zbyly jen křídla a elektronika.

      Teď jsem dostal strach větší, to se s Mentorem stát nemůže. Co teď. Nakonec jsem se rozhodnul a koupil si Easy Stara nového. Hodně jsem o něm četl a rozhodl jsem se tedy tak to. Musím se naučit lítat pořádně, než vypustím Mentora.

      Model mi přinesl domů v papírové krabici pošťák. V krabici jsem našel bílý trup, šedé křídlo, motor-speed 400 a bižuterii. Dále jsem si přiobjednal silnější motor RAY 2835/12, dvě serva HS 81 MG, lepidlo, aktivátor a purex. Model jsem stavěl po večerech. Zabralo mi to asi 4 dny,ale hrál jsem si s ním. Do konce jsem ho nastříkal červeným sprejem a domaloval modelářskými barvičkami. A výsledek ?

 

   

   

 

20.2.2009 jsem si koupil vysněnou stíhačku Focke Wolf od LM model. Dlouho jsem se na toto letadlo šteloval. Až jsem si ho koupil. Osadil jsem motor Turnigy 2830/12 - 150W, regulátorem HD 25A a třemi servy HD. Chvilku jsems letadlem válčil než jsem ho dostal pod kontrolu, ale za tři dny jsem lítal jako bůh. Je to velmi hodné letadlo. Občas s kámošema zahrajem Combat, ale to většinou končí karambolem.

 

   

     

 


  Další letadlo jsem dostal od Jardy na svátek. Jedná se o Foxe od Multiplexu. Je to původně házedlo, ale píle a chuť mě překonala a udělal jsem z něho elektro. Dlouho jsem brouzdal na netu, až jsem se rozhodnul takto. Motor OR1826B-80W, 2 mikroserva, regulátor DL 11A+, přímač HFS 05MS. Je to docela problém toto letadlo udržet ve vzduchu. Je dost malé a v podstatě ho drží ve vzduchu motor a vrtule. Ale trochu zručnosti a trpělivosti a je z něho hodný aero.

 

    

 

5.6.2009 mám nové letadlo. Už mě nebavilo dělat blbosti na letišti se stíhačkama a čím dál víc jsem chtěl ochutnat plachtění. Tak jsem si pořídil Easy Glidera od Multiplexu. Zvolil jsem tuto značku proto, že se mi líbí jejich stavebnice, keré jsou bez pochyby jedny znejlepších na trhu. Stavba šla poměrně rychle a druhý den jsem byl ve vzduchu. Vše šlo jak po másle. Po zkušenostech kamaráda Jardy jsem letadlo osadil takto. Motor RAY C3536/08, regulátor RAY 40A ESC, 2x serva HS 81, 2x HD 1,5kg. Opravdu mě letadlo překvapilo, let je krásný a velmi výkoný motor umožní letadlu vystoupat za pár vteřin do vzduchu. Zatím létám bez havárie.

 

 

 

 
Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek